Smaller Default Larger

Ekopracownia


ekopracownia wfos

 

sala (1)
sala (2)
sala (3)
sala (4)
sala (5)
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

Nazwa zadania: Utworzenie ekopracowni w Szkole Podstawowej im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Solcy Wielkiej

Wartość ogólna zadania: 57 644 zł

Wysokość i forma dofinansowania: 54 044 złdotacja ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi

www.wfosigw.lodz.pl

Opis zakresu projektu

W ramach zadania szkoła utworzyła nowoczesną ekopracownię, która została wyposażona w szereg pomocy dydaktycznych i sprzętów wspierających edukację ekologiczną oraz przyrodniczą. Zakres prac obejmował m.in.:

  • zakup nowych ergonomicznych mebli: ławek, krzeseł, szaf, biurka,
  • pomalowanie pomieszczenia, wymianę oświetlenia i rolet,
  • zakup i instalację plansz dydaktycznych, w tym materiałów tematycznych przedstawiających zagadnienia z biologii, ekologii i ochrony środowiska,
  • zakup pomocy dydaktycznych tj. globus, atlasy, mapy, zestaw skał i minerałów, szkielet człowieka, model liścia, mikroskopy i wiele innych wzbogacających proces edukacji,
  • stworzenie miejsca będącego centrum multimedialnym pozwalającym na prezentowanie materiałów graficznych, doświadczeń oraz wyników obserwacji,

Dodatkowo w pracowni znalazły się elementy, które sprzyjają nie tylko nauce, ale też tworzeniu przyjaznej atmosfery sprzyjającej twórczej pracy i eksperymentom. Zadbano o to, aby przestrzeń była funkcjonalna, estetyczna i inspirująca – tak, by uczniowie chętnie korzystali z niej zarówno podczas lekcji, jak i zajęć dodatkowych.

Nowo powstała ekopracownia to miejsce, w którym możliwe będzie prowadzenie praktycznych doświadczeń ekologicznych, obserwacji mikroskopowych, analiz materiałów przyrodniczych oraz projektów badawczych. Sprzęt i pomoce dydaktyczne pozwalają uczniom w sposób aktywny zdobywać wiedzę, łącząc teorię z praktyką.

Co więcej, pracownia ma służyć nie tylko lekcjom biologii czy przyrody, ale także realizacji warsztatów międzyprzedmiotowych – łączących elementy chemii, fizyki, geografii czy edukacji technicznej. Dzięki temu uczniowie mogą odkrywać powiązania między różnymi dziedzinami nauki, a nauka staje się dla nich ciekawym i angażującym procesem.

Cele i założenia projektu

Utworzenie ekopracowni ma na celu: